Založ si blog

Archív: september, 2021

XIV.

Ak ty za našu lásku dáš aj život, tak ja tiež, a pridám k tomu ešte aj dušu, a celú Štiavnicu a ešte Hodrušu. Najviac ma pichá pýcha, bytie býva tá najväčšia mätiež… to vždy vtedy, keď kráčam do ticha … Nemožno mi ťa nemilovať, napísal Sládkovič, láska je všetkého tá najlepšia mať, všade, aj tam, kde som všetko, kde som ničí a nič … […]

Pokračovanie článku

XIII.

Odpusť mi, aký som, ešte stále chcem veriť snom, a na teba, zahodiť perie páva, byť soľ, keď ty si chleba. A nezakopávať, hľadať viac domov ako dom, vedieť, pri kom stojí za to spávať. A nezakopávať, znovu a zas. Nemám na viac nárok, než iba na to, čo dám, aj keď je to málo… Už ani vlas nezmestí sa do našich dlaní, tá tvoja nech iba moju drží, tak to […]

Pokračovanie článku

XII.

Každé moje slovo prešlo peklom a jeho ohňami, ani Dante o ňom netušil, aké vie byť hlboké, aké vie dať turnusy. Súcno ťažšie ako olovo občas bolí, keď plytvá snami, plytvá s nami. A aj keď býva smaragdovooké, už tam ani byť nemusí. Každé moje slovo prešlo peklom a jeho ohňami. Preč od zavretých dverí… Už bolo povedané všetko ? Všetko už sa […]

Pokračovanie článku

XI.

Si ako vodná hladina, miesto, kde všetko začína a nikdy nekončí… Prvá aj posledná hodina, žeravé železo na nákončí a jeho krásna patina. Všetko má svoju konečnú a za ňou večnosť, ak lásku, tak iba nekonečnú a jej rýdzu cnosť. Alebo nemá, a len tak sama o sebe dumá ? V jestvovaní nezlomí si žiadnu kosť, ani Tam, ani tuná… Čo o tom kto vieme […]

Pokračovanie článku

X.

Každý má svoje nebo, a má k tomu aj svoje vlastné peklo, je jedno, či tam bol alebo nebol, nič z toho mu nikdy neutieklo. Zo všetkých komnát sa vraj iba do tej trinástej nechodí, Naozaj škrtám iba to, čo sa mi nehodí ? Kade, kde a ako ? Túlam sa od miesta k miestu. Vždy, keď som sa zľakol, stratil som každú jednu cestu … Sám som si na vine … Byť mimo […]

Pokračovanie článku

IX.

Čas sa točí v urieknutom kruhu, hlučne tlačí svoju malú rúčku stále dokola… Tak tíško, tak ticho … ako zvony kostola. Plazí sa, aj beží, opiera sa pritom o tú druhú. A počíta … od buka k búčku. Všetko nám spočíta Všetko, čo bolí, akí sme, akí budeme, aj to, akí sme boli. Čas sa točí v urieknutom kruhu, a my s ním. Neklope nám po […]

Pokračovanie článku

VIII.

Až prejdeš hory, doly, a nájdeš miesta tiché, stratíš perie páva, nahé bytie vezme miesto pýche … To všetko sa nám stáva, často len tak, nečakane, vždy aspoň raz, aspoň jediný krát, ja viem, tam v Tvojom náručí, môj Pane … kde viac ako úspech býva pád, čo jediný je v Tvojej záruke, lebo najviac je mať rád. Ešte že to nebo máš pre nás tak akosi poruke […]

Pokračovanie článku

VII.

Vždy, keď sa pozriem do zrkadla, vidím tvoje srdce … to moje si si požičala, neukradla, a s ním úplne všetko, aj čo chcelo, aj čo už nechce. Vždy, keď sa pozriem do zrkadla vidím tvoje srdce, a seba v ňom, presne tam kdesi korením, ako mocný strom. Láska je tá, čo z neho vypadla. Vždy bude to, čo teraz není, ale bolo, lebo vždy je niečo viac ako teraz aj keď […]

Pokračovanie článku

VI.

…už prešli tie roky… Ja viem, cvalom vraných koní, ako rýchle detské kroky, a ticho, čo v tichu vždy najviac zvoní… Slová kričia, mlčia, kúšu… Láska vždy svoj smútok skrýva do perín. Na roky už nie, ale na ňu ešte verím a dám za ňu aj dušu. Zmenilo sa niečo ? Ešte nie alebo už ? Láska je nekonečno … Keď sa prepočíta, tak takto ráta muž…

Pokračovanie článku

V.

Iba ty, najviac si ma láskala, a dala k citu cit. Nezahrá to ani milánska La Scala. Chýba ti ? Hovorí sa tomu láska ala život… Tá cesta vždy býva ťažká, keď sa týka oboch a je im pritom clivo…

Pokračovanie článku
795. deň: Syrskyj: Naša situácia sa zhoršuje. Zelenskyj rokuje s USA o 'najsilnejšej' bezpečnostnej dohode

795. deň: Syrskyj: Naša situácia sa zhoršuje. Zelenskyj rokuje s USA o 'najsilnejšej' bezpečnostnej dohode

28.04.2024 07:15

Ukrajina očakáva, že zahraničná vojenská pomoc vrátane munície a zbraní pomôže zvrátiť situáciu na frontoch v Bachmute a Avdijivke aj v iných oblastiach.

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Tankom Abrams sa na Ukrajine nedarí. Vyskúšajú ruskú korytnačiu taktiku?

Tankom Abrams sa na Ukrajine nedarí. Vyskúšajú ruskú korytnačiu taktiku?

28.04.2024 06:00

Ukrajina dostala od USA 31 tankov Abrams M1A1. O päť už prišla a ďalšie tri boli poškodené.

Poľský minister: Západ má na výber, či porazí Rusko na Ukrajine alebo na poľských hraniciach

Poľský minister: Západ má na výber, či porazí Rusko na Ukrajine alebo na poľských hraniciach

28.04.2024 12:48

Sikorski tvrdí, že keby Putin vyhral, bol by ako Hitler. Zmocnil by sa priemyslu a Ukrajincov by poslal bojovať ďalej na západ.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 49
Celková čítanosť: 48249x
Priemerná čítanosť článkov: 985x

Autor blogu

Kategórie